04 Nisan 2012

AS-Genden Karagöz Enden Hacivat (17)


Geniş Yürek Mangal Kürek

Sokak sokak gezilir kent, orak orak biçilir tarlada renk. Dalbastı Sokağı Kolbastıyla ezilir dümtek dümtek. Hanutçular içeri davet ederler yaka paça, ‘gelin atın bir iki tek’ diyerek. Paris’te Balık Avlayan Kedi Sokağından geçer sarı tekir bir kedi tin tin tin sekerek. Bizde Tavukuçmaz Sokağı karşılık verir get get get geğirerek. Ben Cennetimi Burada Buldum Sokak tabelalara direnir kırt kırt kırt kesilerek. Sen Hayalleri Orada mı Gördün Mahallesi ağzını açarken bir sokağa, Ömür Biter Yol Sürer Caddesi yoncayla açılır ana karayoluna. Bütün yollar çıkar Kart Çınar Meydanına.

Gözetleme kameraları arabalardan, sade insanlardan, canilerden, kapkaççılardan bıkıp usanıp, yalnızca zumlar kart çınara. Çektiğiyse bir hayalettir yalnızca. Kimse görmez hayal oyuncularından başka.

HACİVAT:
Moda Caddesinden geçtim, kendime yeni bir ceket seçtim. A Passage to India ne ki, ben aşk pasajından geçtim. Yüksekkaldırım’da reçelli ponçik yedim.
KARAGÖZ:
Keçeli potin mi giydin, İtalyan kundurasını Berlusconi’ye mi geçirdin?
HACİVAT:
Yok, bir kızı suya götürüp susuz getirdim. Galata Kulesinden Cenevizliler’e mesaj çektim.
KARAGÖZ:
Çerkesler’den kız mı seçtin? Aferin sana, gözüme girdin! Renkli gözlü, akça pakça güzel bir gelin bul da, yüzümüz gözümüz şenlensin.
HACİVAT:
Ben bütün ırkların karışımı bir gen peşindeyim. En akıllı, en güzelin, en barışçılın izindeyim.
KARAGÖZ:
Ne yapacaksın balıkçılı, benim GENDENKA’yı sana vereyim, ama GDO’suz torunlar isterim.
HACİVAT:
Tamam KARAGÖZÜM, sana bir torunlar vereceğim ki kırk bir kere maaşallah çekeceksin...

Asıl iki kafadarın hayallerine çeksinler ‘maşşallah’. GENDENKA HACİVAT’ı ister inşallah. GENDEN KARAGÖZ ENDEN HACİVAT koyarlarsa ilk bebeğin adını, göbek adı olsun Yaresulallah.

Daire kapısında buluşan KARAGÖZ ABLA, GENDENKA, ENDENKA ve AYKANKA hepbir ağızdan çekerler ‘Allahallah!’ Neden ardına kadar açık bu kapı! Şimdi yuttuk mu hapı! Ya hırsızsa, nasıl atsak kapı dışarı!

Kapı ardına kadar açıktır çünkü bitmez KARAGÖZ-HACİVAT yakıştırmaları, GDO bile yakıştıktan sonra...


Ayten Suvak

Bitti

Hiç yorum yok: