09 Mayıs 2010

A. EFTHİMİADİS "EGE'nin KARŞI KIYISINDAN" Sergisi açıldı

tanas-sergi1.jpg
ATHANASIOS EFTHIMIADIS
"EGE'NIN KARSI KIYISINDAN" SERGISI ACILDI

Anadolu Universitesi Egitim Karikaturleri Muzesi'nde Yunanistan'dan Athanasios EFTHIMIADIS'in karikaturlerinden olusan "Ege'nin Karsi Kiyisindan" sergisi acildi.

7 Mayis Cuma gunu saat; 17.30'da acilan sergi buyuk ilgi gordu. Athanasios EFTHIMIADIS ;1944 yilinda Istanbul'da dogmus, 1968 yilinda Istanbul Teknik Universitesi Insaat Fakultesi'ni bitirmis. 1976'da su anda yasamakta oldugu Atina'ya yerlesmis. "Ben 30 yil Turkiye'de yasadim, 32 yildir Atina'da yasiyorum. Askerligimi Ankara'da yaptim, Turk pasaportu tasiyorum" diyor..

Serginin acilisini Anadolu Universitesi Rektor Yardimcilari Prof. Dr. Hasan MANDAL ve Prof. Dr. Naci GUNDOGAN yapti. Mandal yaptigi konusmada " Adi zor soylense bile bizden biri O. Yunanistan'dan buraya kadar gelerek universitemizin muzesinde sergi acmasindan dolayi hem kendisine hem de esine tesekkur ediyoruz" dedi. Rektor Yardimcisi Gundogan da sanatcinin esine cicek takdim ederek "Hos geldiniz" dedi.Acilista A.U. Guzel Sanatlar Fakultesi Dekani Prof. Zehra COBANLI, universite ogretim uyeleri, Eskisehirli karikaturculer, karikaturseverler ve ogrenciler vardi. Ayrica sanatcinin Istanbul Teknik Universitesi'nden sinif arkadaslari da surpriz yaparak acilista bulundular.

Athanasios EFTHIMIADIS gerek arkadaslarindan, gerekse Eskisehirlilerin ilgisinden dolayi cok heyecanlandi. Yaptigi konusmada: "Serginin Eskisehir'de olusu benim icin ayri bir onem tasiyor ve ayni zamanda sevinc kaynagi oluyor, cunku bu sehir yalniz Turkiye icin degil, gelisen ulkelere ornek olarak gosterilecek bir kent duzeyine cikmis. Anadolu Universitesi dunyanin en populer 100 universitesi arasina girmis. Bu ortamda sizlerle birlikte olmak mutlulugunu saglayan universite yetkililerine tesekkur ediyorum, Mizah ve karikaturu cok seven Ege'nin karsi yakasindan sizlere selam ve sevgiler iletiyorum" dedi..

Sanatci sergi acilisinda tum katilimcilara kartpostallarini imzalayarak dagitti.Turk ve yunan kulturunun ortak yanlarini yansitan 60 renkli karikaturden olusan sergi 30 Mayis'a kadar izlenebilecek.


"Ege'nin karsi kiyisindan"
Athanasios EFTHIMIADIS Karikatur Sergisi
Acilis: 7 Mayis 2010 Cuma Saat: 17.30
Yer: Anadolu Universitesi Egitim Karikaturleri Muzesi
Akcami Mh. Malhatun Sk. No:6 Odunpazari - ESKISEHIR
Sergi Suresi: 7 Mayis 2010 - 30 Mayis 2010
.
Egitim Karikaturleri Muzesi
ekm@anadolu.edu.tr


http://img232.imageshack.us/img232/6046/mavili.gif 

Hiç yorum yok: