27 Ocak 2010

BŞ - Etik Dedim Bir Kere




Bülent ŞENVER

Etik Dedim Bir Kere

Etik dedim bir kere
Boşa uğraşıyorsun dediler
Ne derlerse dediler
Uğraşacağım ben yine de

Etik dedim bir kere
Aldırış etmediler
Neden dudak büktüler
Bükerlerse büksünler

Eğrisi doğrusuna karışmış
Doğruların boynu bükük
Eğriler el üstünde kalmış
Bir garip, elinde kaşık,
Göle yoğurt mayası çalmış

Etik dedim bir kere
Bana delisin dediler
Ne derlerse desinler
Etik diyeceğim ben yine de

Kaçmış kantarın topuzu
Şaşmış terazinin dengesi dozu
Kalmamış ahlakın tadı tuzu
Olmuş bu hepimizin kusuru

Etik dedim bir kere
İşin yok mu dediler
Ne derlerse desinler
İşim etik diyeceğim ben yine de

Adiliz diyen unutmuş adaleti
Dürüstüz diyen kaybetmiş iyi niyeti
Şeffafız diyen gizlemiş derinden
Seviyorum diyen sevmemiş gönülden

Etik dedim bir kere
Uğraşma karışırsın dediler
Ne derlerse desinler
Karıştıracağım ben yine de

Güç sahibi olanlar
Kendi doğrularını yazanlar
Unutmuşlar yolun sonunda
İstirahat edilecek bir musalla taşında

Etik dedim bir kere
Hocam sana mı kaldı dediler
Ne derlerse desinler
Evet kaldı diyeceğim yine de

İnandım ben bir kere
Gençler ile el ele, kazanacağız bu sefer de
Tutacak çaldığımız maya
Koca göl dirense de

Etik dedim bir kere
Ne derlerse desinler
Haydi el verin siz de bana
Dur diyelim etiksiz yaşamaya

Kaynak:
http://www.turklider.org/TR/EditModule.aspx?tabid=1&mid=999&ItemID=15441&itemindex=0

* * *
Kenan SİNANOĞLU - Etik, erteleme kaldırmaz - Etik sahibi insan; eveleme, geveleme yapmaz. Tüm varlıklara saygılıdır. Paraya tapmaz. Paylaşımı öğrenmiştir; uygular. Bülent Bey, en anlamlı örnek; SAYGILAR . . .


Hiç yorum yok: